کیا سراتو به دلیل طراحی خوب و ظاهر جوان پسندش توانست در بازار به فروش خوبی دست پیدا کند و طراح مشهور خودروهای کیا، یعنی پیتر شرایر با تغییراتی که در طراحی بیرونی نسل های جدید محصولات کیا، از اسپورتیج گرفته تا همین سراتو، موافقان و مخالفان خود را پیدا کرده است.
المان های ظاهری مدل کوپه با مدل های سدان و هاچبک به غیر از داخل و بخشی از جلوی خودرو متفاوت است.
استفاده از چراغ های مه شکن گرد در دو طرف سپر جلو بیننده را به یاد محصولات کوپه و اسپرت ژاپنی می اندازد اما هرگز حس و حال و شور آن ژاپنی ها را القا نمی کند.
چراغ های جلویی چسبیده به جلو پنجره باریک و پوزه بزرگ خنک کننده رادیاتور از مهم ترین ویژگی های طراحی در جلوی خودرو هستند.
در عقب استفاده از یک دیفیوزر که بیشتر حالت نمایشی دارد و چراغ های کشیده شده که امتداد آن ها به دو طرف کنار خودرو هم می رسند جلوه بسیار متفاوتی به نسبت نسل قبلی آن داده است.
طراحی سقف و ستون ها زاویه دار شده است و امتداد آن ها به زاویه بیشتری به ستون های عقبی می سد و جلوه تخم مرغ شکلی به این خودرو داده است.
طول این خودرو در حدود 4350 mm است که به نسبت نسل قبل در حدود 130mm کوتاه تر شده است.
در بخش طراحی داخل اتاق، سراتو به شدت نا امید کننده ظاهر شده است. هیچ تفاوتی بین طراحی کابین مدل کوپه با سدان وجود ندارد و استفاده از چرم و پلاستیک یک دست مشکی و فیبرکربن غیرواقعی در کنسول مرکزی، ظاهری به شدت نازیبا و همینطور تکراری به آن داده است.
در واقع می توان گفت که طراحی داخل اتاق به نسبت نسل قبل هیچ گونه پیشرفتی نداشته و کیا در این بخش کم کاری کرده است.
سیستم ترمز ضد قفل ABS + EBD - سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
پشت سری با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه - سیستم ایمنی سانروف و شیشه ها - سنسور پارک عقب و جلو - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - دوربین دید در عقب
رینگ و لاستیک
رینگ 18 اینچ آلومینیومی با تایر 215/45 R18
صندلی
سیستم تهویه هوای صندلی راننده - گرمکن صندلی های جلو - صندلی عقب تاشو - تنظیم برقی صندلی های جلو
سایر تجهیزات
سانروف - سنسور پارک عقب و جلو -دوربین دید در عقب - دکمه Start/Stop - سیستم ورود بدون کلید - سیستم مدیریت پیمایش - سیستم حافظه یکپارجه (IMS) - صفحه کیلومتر سوپر ویژن - تنظیم نور صفحه کیلومتر - کروز کنترل - محفظه خنک نگه دارنده - قفل مکانیکی تعویض دنده ( Shift Lock)