آموزش بررسی سلامت کاتالیزور با استفاده از دیاگ

آموزش بررسی سلامت کاتالیزور با استفاده از دیاگ

 با دیاگ چگونه بفهمید کاتالیزور پر است یا سالم ؟ 

روی خودروهای انژکتوری سنسوری به نام مپ سنسور هست، کار این سنسور سنجش مقدار فشار مانیفولده، باید توجه داشت فشار هوای محیط چیزی حدود 900  هست و فشار جو، جایی که خلا کامل هست صفر هست، حال داخل مانیفولد به دلیل کشش هوا توسط پیستونها فشار افت میکند و طبیعتا چیزی بین صفر و فشار محیط. 

هر خودرویی باتوجه به سیستم برق و موتورش در حالت درجا مجاز به حداقل و حداکثر فشار خاصی میباشد، مثلا پراید تو دور درجا باید فشار مانیفولدش حدود 300 میلی بار باشه، سپس اگه گاز رو فشار بدین در لحظه اول که موتور میخواد دور برداره این فشار بیشتر میشه،مثلا حدود 400 ولی بعد از اینکه موتور دور گرفت و دورش ثابت شد دوباره فشار مانیفولد برمیگردد به حدود 300 ،این قانون است، حالا اگر شما گازو فشار دادین و موتور دور گرفت اما متوجه شدین فشار دوباره برنگشت به حالت اول و همونطور بالا موند و با گاز دادن بیشتر بالاتر رفت این بدان معنی هست که موتور در خروج دود به بیرون دارای مشکل هست، چون دود خوب بیرون نمیرود طبیعتا مکش هم خوب انجام نمیشود 

البته شما باید ابتدا از تایم و فیلر سوپاپها خیالتون راحت باشد، ولی اگر اینها هم مشکلی داشتن خودشون رو تو دور درجا نشون میدن، مثلا اگه تایم پراید بهم بخوره تو دور درجا فشار روی 400 میماند  ولی اگه گاز بدین این فشار بعد از دور گرفتن موتور باید نهایتا 50 تا اختلاف پیدا کند و اگه دیدین با دور گرفتن موتور فشار همینطور داره میرود بالاتر براحتی و با اطمینان میتوانید بروید سراغ کاتالیزور

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: