انتشار فیلم تست فناوری تسلا باعث اخراج کارمند شرکت شد

انتشار فیلم تست فناوری تسلا باعث اخراج کارمند شرکت شد

تسلا کارمند خود را شش روز پس از انتشار ویدئویی از ایرادات سیستم خودران کامل FSD در یوتیوب اخراج کرد! جان برنال که در تیم داده‌های سیستم اتوپایلوت تسلا کار می‌کند یازدهم فوریه و اندکی پس از انتشار ویدئویی که حالا تعداد بازدیدش از ۱۸۰ هزار بار عبور کرده است از این خودروساز اخراج شد. برنال مالک یک دستگاه تسلا مدل ۳ است که در ویدئو می‌توانیم پیچیدن به راست خیلی سریع و ورود به بخش‌هایی همچون محل عبور دوچرخه را تماشا کنیم.

او در یک مصاحبه تلفنی اظهار داشت اگرچه مدیرش از اشاره به دلیل اخراجش خودداری کرده است اما به او گفته شده است که یکی از دلایل اخراجش استفاده نادرست از FSD بوده است. تسلا در ماه ژانویه گفته بود نرم‌افزار بتا در حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکا کار می‌کند.
این خودروساز که بخش روابط عمومی خود را در سال ۲۰۲۰ منحل کرد از اظهارنظر درباره این اتفاق خودداری کرده است.
تلاش‌های تسلا برای محدودیت انتشار اطلاعات درباره FSD بتا باعث جلب نظر NHTSA شده است. این موسسه نگرانی خود درباره گزارش‌هایی از دسترسی اولیه به FSD را ابراز کرد چراکه به جزئیات این سیستم اشاره‌ای نشده بود.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا هم با انتشار توئیت هایی اظهار داشته بود موافقت‌نامه‌های مربوط به استفاده از این سیستم کاملاً در دسترس است اما NHTSA دو بررسی مجزا را به منظور تحقیق درباره نقص‌های احتمالی اتوپایلوت شروع کرده بود.
برنال که کانالش در یوتیوب بیش از ۸۳۰۰ مشترک دارد اظهار داشته است یکی دیگر از دلایلی که باعث اخراجش از تسلا شده است تضاد منافع این کانال یوتیوبی بوده است. علاوه بر انتشار کپی امضا نشده از توافق‌نامه جدایی‌اش، او تصویری از نمایشگر مدل ۳ خودش را منتشر کرده بود که نشان می‌داد FSD بتا به خاطر داده‌های رانندگی‌اش معلق شده است.
تسلا در ابتدا این سیستم را در دسترس برخی کارمندان و طرفداران مهم خودش قرار دارد اما گفته شد اعضای تیم توسعه FSD باید تجربه خود از کار با این سیستم خودران را با مسئولیت و دقت بالا منتشر کنند.
در توافقنامه این برند آمده بود:

به یاد داشته باشید مردم زیادی هستند که می‌خواهند تسلا سقوط کند. اجازه ندهید بازخورد و پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی چنین چیزی را رقم بزند


کانال برنال به این دلیل مورد غضب تسلا قرار گرفت که بازخوردهای مثبت و منفی از نرم‌افزار FSD را ارائه می‌کرد.
در ویدئوی حدود ۹ دقیقه‌ای برنال ۲ دقیقه به تعریف و تمجید از ویژگی‌های این سیستم پرداخته شده است؛ اما زمانی که مدل ۳ برنال فرایند پیچیدن را کامل می‌کند، در یافتن لاین صحیح برای ادامه حرکت به مشکل برمی‌خورد.
در این ویدئو همچنین شاهد مشکلاتی همچون روبرو شدن با چراغ‌قرمز و پیچیدن بدون توقف هستیم. در یک‌لحظه نیز درست پس از تحسین این سیستم به خاطر انتظار مناسب برای عبور عابران پیاده از خیابان، تسلا مدل ۳ به موانع دیگری برخورد می‌کند.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: