اوبر دکمه پانیک را در آمریکا فعال کرد

اوبر دکمه پانیک را در آمریکا فعال کرد

اوبر در ماه آوریل اعلام کرد که به‌منظور بازگرداندن اعتبار از دست‌رفته‌اش در زمینه‌ی ایمنی، از طریق اپلیکیشن خود روشی مستقیم را برای تماس با شماره‌ی اضطراری ۹۱۱ در اختیار مسافران قرار خواهد داد. این شرکت مدتی قبل دکمه‌ی Panic را به صورت آزمایشی در اختیار کاربران خود در هند قرار داد؛ اما از روز سه‌شنبه این ویژگی را به طور کامل در سراسر ایالات متحده فعال کرد.
این دکمه‌ی اضطراری در منوی جدید «مرکز ایمنی» که امکان دسترسی به آن به راحتی از طریق صفحه‌ی خانگی وجود دارد، جایگذاری شده است و در صورت وقوع رویدادی غیر مترقبه در حین سفر، شیوه‌ای سریع را برای برقراری ارتباط با شماره‌های اضطراری در اختیار مسافر قرار می‌دهد. مرکز ایمنی همچنین اطلاعاتی را درباره‌ی فرآیند انتخاب و تایید رانندگان، بیمه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌های استفاده از اوبر یا همان فهرست رفتارهای ناهنجاری که موجب مسدودسازی حساب کاربر می‌شود، نمایش می‌دهد.
مسافران برای تماس با ۹۱۱ باید آیکون مرکز ایمنی را بالا بکشند و سپس گزینه‌ی « 911 assistance» را لمس کنند. سپس از آن‌ها خواسته می‌شود تا پیش از برقراری تماس با فرستنده‌های کمک‌های اضطراری تایید کنند که قصد شماره‌گیری ۹۱۱ را دارند. آن‌طور که ساچین کانزال، مدیر تولید اوبر می‌گوید این درخواست برای کاهش تماس‌های تصادفی انجام می‌شود.
اوبر علاوه بر انتشار این دکمه‌ی اضطراری جدید، یکپارچگی آزمایشی ۹۱۱ را در برخی از بازارهایی که امکان ارسال خودکار موقعیت مسافر و جزئیات سفر به فرستنده‌ی ۹۱۱ وجود دارد، معرفی می‌کند. این قابلیت به‌منظور رفع مشکل نرخ پایین دقت مکان‌یابی توسط فرستنده‌ها در ایالات متحده ارائه می‌شود. خبرگزاری USA Today به تازگی گزارش داد که شانس ۹۱۱ برای دریافت محل تماس اضطراری می‌تواند تنها به اندازه‌ی ۱۰ درصد باشد. اشتراک‌گذاری موقعیت اکنون در دنور، کلرادو، چارلزتون، کارولینای جنوبی، نشویل، تنسی، چاتانوگو، ناپل و فلوریدا در حال آزمایش است.

قابلیت‌های مرکز ایمنی با هدف مسافران و نه رانندگان طراحی شده است؛ اما کانزال گفت که دکمه‌ی مشابه دیگری نیز به‌زودی برای رانندگان اضافه خواهد شد؛ زیرا امکان ایجاد خطر برای رانندگان از سوی مسافران نیز وجود دارد. وی گفت خوشبختانه با حضور دکمه‌های Panic می‌توان مانع از انجام رفتارهای مجرمانه توسط مسافران و رانندگان شد. کانزال در گفتگو با خبرگزاری ورج گفت:
ما می‌دانیم هنگامی که افراد تصور کنند تحت نظارت نیستند، فرصت‌ها و فعالیت‌های مجرمانه تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و ما تنها می‌خواهیم بگوییم که در حال روشن کردن چراغ‌ها هستیم. به همین منظور ما این قابلیت‌ها را در اختیار دو طرف قرار می‌دهیم و همچنین اطمینان حاصل می‌کنیم که تمام مجموعه از وجود این ویژگی‌ها آگاهی دارند.
قابلیت‌های جدید ایمنی بخشی از اقدامات دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر در جهت پاک‌سازی سابقه‌ی نسبتا بد این شرکت در ایمنی محسوب می‌شوند. سال گذشته، زنی در هند توسط یک راننده‌ی اوبر مورد تجاوز قرار گرفت. پس از آن، گزارش شد مقامات ارشد شرکت از جمله تراویس کالانیک، مدیرعامل سابق با دستیابی به سوابق پزشکی این زن وی از آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند. شهر لندن نیز چندی پیش با توجه به سهل‌انگاری‌های این شرکت در زمینه‌ی ایمنی اعلام کرد که اعتبارنامه‌ی اوبر را تمدید نخواهد کرد. با این حال، اوبر درخواست کرد تا درباره‌ی این تصمیم تجدید نظر شود و در حال حاضر همچنان در این شهر به خدمات‌دهی می‌پردازد.
در ماه مارس نیز یک زن عابر پیاده به علت تصادف با یکی از وسایل نقلیه‌ی خودران اوبر در شهر تمپی آریزونا کشته شد. پس از این حادثه، اوبر بلافاصله آزمایش خودروهای خودران خود را در سراسر آمریکا متوقف کرد. ماموران فدرال هفته‌ی گذشته با انتشار گزارشی اولیه اعلام کردند که حسگرهای خودروی اوبر عابر پیاده را تشخیص دادند؛ اما موفق به فعال‌سازی ترمزهای اضطراری نشدند. خسروشاهی در مصاحبه‌ی تازه‌ای با سایت ورج تایید کرد که دکمه‌ی Panic و فرآیند بهبودیافته‌ی تایید رانندگان تنها آغاز موج تغییرات جدید به‌حساب می‌آیند.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: