بزرگترین قرارداد تاریخ ZF با بی‌ ام‌ و بسته شد

بزرگترین قرارداد تاریخ ZF با بی‌ ام‌ و بسته شد

ماه گذشته، گزارشاتی مبنی بر نیاز بی‌ا‌م‌و به یک تأمین‌کننده جدید برای جعبه‌دنده‌ منتشر شد. جنگ اقتصادی میان آمریکا و اتحادیه اروپا موجب شده تا بسیاری از خودروسازان به‌دنبال راه‌حلی جدید برای تأمین قطعات خود باشند که شرکت بی‌‌ام‌و هم جزء آن‌ها است. چند ماه قبل هیچ کسی به‌طور دقیق نمی‌دانست که بی‌ام‌و کدام تأمین‌کننده را برای جعبه‌دنده انتخاب می‌کند؛ اما باتوجه‌به موقعیت مکانی کارخانه اسپارتان‌برگ بی‌ام‌و و درنظرگرفتن سایر فاکتورها، می‌شد حدس زد که ZF گزینه اصلی بی‌ا‌م‌و برای همکاری باشد.

اکنون شرکت آلمانی ZF اعلام کرده که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ خود را با شرکت بی‌ام‌و امضا کرده است. هنوز اطلاعات دقیق این قرارداد مشخص نیست اما به‌گفته مسئولان ZF، قراداد بسته‌شده ارزش چند ده میلیارد یورویی دارد. این‌طور به نظر می‌رسد که رکورد جدیدی ثبت شده باشد. باتوجه‌به فاصله کم کارخانه ZF با خط تولید اسپارتان‌برگ بی‌ام‌و (جایی که اکثر شاسی‌بلند‌های این شرکت ساخته می‌شوند)، احتمالا بسیاری از قطعات در فاصله ۴۴ کیلومتری بین دو کارخانه جا‌به‌جا می‌شوند.

ZF اعلام کرده که این تفاهم‌نامه تنها برای جعبه‌دنده‌های اتوماتیک مخصوص خودروهای بنزینی و الکتریکی بسته شده است. به‌گفته شرکت آمانی ZF، جعبه‌دنده جدید آن‌ها تا سال ۲۰۲۲ و در خط تولید Saarbrucken تولید می‌شوند؛ اما بعدتر دو خط تولید در چین و آمریکا هم اضافه خواهند شد. به‌گفته ولف هنینگ شیدر، مدیرعامل شرکت ZF:
این قرارداد، بزرگ‌ترین همکاری تاریخ ZF با یک مشتری است. هنگامی که بحث خودروهای الکتریکی شهری وسط باشد، استراتژی ما برای تمرکز روی خودروهای پلاگین هیبریدی به‌عنوان راه‌حلی برای رانندگی روزانه و تولید محصولات جذاب در این رده آشکار می‌شود.

با بهره‌گیری از ساختار ماژولار و عناصر جدید، جعبه‌دنده‌های درنظرگرفته‌شده برای خودروهای هیبریدی توسط ZF، راه‌حلی مناسب برای تمامی خودروهای شهری معمولی و الکتریکی است. باتوجه‌به بهره‌گیری بی‌ام‌و از پلتفرم ماژولار برای خودروهای خود، این بهترین انتخاب برای این شرکت است تا بتواند تمامی مدل‌های دلخواه خود را در یک خط تولید بسازد. این مدل‌ها شامل خودروهای بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد بود.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: