پیش از رونمایی رسمی نسخه نهایی و همچنین آغاز فروش نسل جدید بی.ام.و سری 8 به مشتریان، کمپانی خودروسازی آئودی رقیب سرسخت این محصول را مشخص کرد، آئودی A8!. شکی در این موضوع نیست که آخرین نسل از خودروی آئودی A8 به عنوان پرچم دار خودروهای لوکس این شرکت، یکی از پیشرفتهترین وسایل نقلیه امروزی به شمار میآید که بسیاری از تکنولوژیهای جدید صنعت خودروسازی را در خود جای داده است، حال این شرکت هدف گذاری خود را مثل همیشه، بر روی رقابت با خودروهای مرسدس بنز S کلاس و نسل جدید بی.ام.و سری 8 تعیین کرده است، اما همیشه محصولات مرسدس بنز و بی.ام.و هستند که موفق به فروش بیشتری نسبت به آئودی میشوند، مگر اینکه نسل جدید آئودی A8 با تکنولوژیهای پیشرفته خود بتواند مشتریان را ترغیب کرده و به سمت خود بکشاند. هرچند رئیس بخش طراحی آئودی معتقد است که ساخت یک اتومبیل 2 درب لوکس میتواند تقاضای بیشتری به همراه داشته باشد.
مارک لیچت در گفتگو با وبسایت اتوکار عنوان کرد: طرفداران بسیار زیادی برای اتومبیلهای 2 درب وجود دارد، اما معتقد هستیم که تقاضا برای خودروهای لوکس بازار همچنان به قوت خود باقی بوده و همچنان یک پرونده تجاری موفقیت آمیز به شمار میآید. من دوست دارم که محصولات آئودی به شکل 2 درب ساخته شوند، اما بدون شک حجم بسیار کمتری نسبت به خودروهای 4 درب خواهند داشت و مشتریان چنین چیزی نمیخواهند، هرچند چه کسی از آینده خبر دارد؟ ما ایدههای زیادی در این زمینه داریم. باتوجه به شایعات اخیر، گفته میشود که شرکت خودروسازی آئودی تصمیم دارد تا تولید و فروش آئودی R8 را متوقف کند، اما طراحی و ساخت یک جایگزین 2 درب دیگر بسیار حساس و حیاتی خواهد بود، حتی اگر در رده ماشینهای سوپراسپرت قرار نگیرد. با این حال حتی اگر کمپانی خودروسازی آئودی چنین چیزی را تایید کند، بدون شک تا قبل از 2019 یا 2020 میلادی شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود، زیرا آئودی خودروهای مهمتری برای اولین عرضه خود دارد. در طول 2 سال گذشته، کمپانی خودروسازی آئودی تمرکز خود را بر روی وسایل نقلیه چهار درب و شاسی بلند برداشته و اولویت اصلی خود را بر روی ماشینهای اسپرت و لوکس 2 نفره و یا 2 درب قرار داده است. همچون خودروی کانسپت Prologue و شرکت خودروسازی آئودی به شدت در حال توسعه و رساندن آن به مرحله تولید است.