تیونینگ Nissan GTR غول کش

تیونینگ Nissan GTR غول کش

این ها القاب و عناوین سریع ترین محصول نیسان است! نیسان GTR اتومبیلی که از بدو ورود مدل جدیدش همه ی اَبر اتومبیل های دیگر را به دردسر انداخته و هیچ کدام از شرکت های مطرح اسپرت ساز مانند پورشه، فراری و لامبورگینی از آن دل خوشی ندارند چون GTR از اکثر مدل های آنان سریع تر و ارزان تر است. حالا چه می شود اگر بتوانیم یکی از بهترین ها را نیز بهتر کنیم؟

GTR که از سال ۲۰۰۷ در حال تولید است کم کم در حال پا به سن گذاشتن است اما همیشه شرکت هایی هستند که با تغییر ظاهر خودرو، روحی تازه در کالبد آن می دمند تا هیجانِ از دست رفته در مرور زمان را به اتومبیل برگردانند. در جهان شرکت های بسیاری در زمینه تقویت (تیونینگ) اتومبیل ها کار می کنند اما بسیاری از آنها در بیرون از شهر خود هیچ مشتری و سفارش دهنده ای ندارند. یکی از مهمترین علل این اتفاق کیفیت پایین و غیر علمی بودن تیونینگ این شرکت هاست. شرکت Liberty Walk از آن دسته تیونینگ کارهاست که محصولاتی بسیار شاخص را هدف قرار داده و آنها را تا مرز جنون تقویت می کند. این شرکت در سال ۲۰۰۵ در ژاپن تاسیس شد و امروزه شعباتش را تا آمریکا و کانادا نیز گسترش داده است. بسیاری از ساخته های این شرکت برترین نمونه های تیونینگ شده آن مدل, در جهان هستند.

گزافه گویی نیست اگر بگوییم پهن پیکر کردنِ اتومبیل های اسپرت امروزی یکی از بهترین روشها برای نشان دادن حد و مرز توانایی هایشان است. تخصص Liberty Walk که با نام LB Performance نیز شناخته می شود طراحی بادی کیت هایی است که عرض اتومبیل را بیشتر می کند. LB Performance GTR نمونه بارز این مورد است و از لحاظ ظاهری چشم های بسیاری را به سمت خود می کشاند

این بادی کیت از لحاظ آیرودینامیکی بسیار دقیق طراحی شده تا کمترین میزان مقاومت را در مقابل عبور جریان هوا از خود نشان دهد. در دماغه این GTR سپر جلو به طور کامل تعویض و با نمونه سبکتر و آیرودینامیک تری جایگزین شده است. این سپر جدید باعث ورود هوای بیشتر به مجموعه موتور شده و همینطور با تولید نیروی فشار دهنده به سمت پایین، چسبندگی لاستیکهای جلوی آن را بهبود می بخشد.

همچنین جایگزینی چراغهای جلو با نمونه ای که دارای گرافیک بهتر و اسپورت تری است در زیباسازی نمای جلو نقش به سزایی دارند. در عقب این GTR سپر های استاندارد نیز جای خود را به نمونه بهینه سازی شده داده اند که پذیرای ۴ لوله اگزوز دست ساز از جنس تیتانیوم است تا با قدرت هر چه تمام تر در عبور از خیابان ها فریاد بکشد!

موتور ۶ سیلندر ۲ توربوی GTR یکی از بهترین های دنیای مهندسی است چون با حجم ۳۸۰۰ سی سی ، ۵۵۰ قوه اسب بخار در دور موتور ۶۸۰۰ و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور در محدوده دور موتور ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تحویل می دهد. این موتور به GTR توانایی رسیدن صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تنها در ۲٫۸ ثانیه را می دهد. مهندسین LB Performance بر روی موتور این اتومبیل تغییری انجام ندادند اما هنر خویش را بر روی سیستم تعلیق و فنر بندی آن پیاده کرده اند. طراح و مهندس ارشد تولید نیسان GTR آقای Kazutoshi Mizuno در مصاحبه های مطبوعاتی بعد از تولید خودرو اعلام کرده بود که می داند GTR مقداری از کم پیچی سر پیچ ها رنج می برد . LB Performance به کمک دانش فنی خود با تعویض کل سیستم فنربندی سنتی و بهینه سازی های فراوان در سیستم تعلیق و استفاده از کمک فنرهای باد شونده (که قابلیت تغییر ارتفاع را به ارمغان می آورد) موفق شدند به طور کامل این مشکل را برطرف کنند.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: