فراری 812 سوپرفست با تیونینگ نویتک معرفی شد

فراری 812 سوپرفست با تیونینگ نویتک معرفی شد

کسانی که به‌تازگی Ferrari 812 Superfast خریداری کرده‌اند، ممکن است ناگهان به این فکر بیفتند که از ظاهر خودروی خود راضی نیستند. اینجا است که Novitec، شرکت آلمانی متخصص در امر تیونینگ خودرو وارد می‌شود. تیونر آلمانی پس از پروژه‌های موفقیت‌آمیز روی مک‌لارن 720S و لامبورگینی هوراکان، اینک توجه خود را به خودروی سوپراسپرت V12 مارانلو معطوف کرده است. این متخصص افترمارکت فعلاً با تغییرات بصری و برخی اصلاحات فنی جزئی به‌سراغ فراری 812 سوپرفست (سریع‌ترین مدل کنونی فراری) می‌آید و قصد دارد در آینده پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی آن را نیز با تغییراتی همراه کند.

اسب خرامان فراری به‌گونه‌ای توسط نویتک تزئین شده است که خریداران در نگاه اول فکر می‌کنند که این سوپراسپرت روی مجموعه چرخ‌های اصلی سازنده سوار می‌شود؛ اما در حقیقت با کمی دقت می‌توان دریافت که فراری 812 سوپرفست از رینگ‌های Vossen بهره می‌برد. در جلو از رینگ‌های ۲۱ اینچی و در عقب از رینگ‌های ۲۲ اینچی استفاده می‌شود که به‌طور کامل با این خودروی سوپراسپرت سازگار هستند. این تغییرات با فنرهای اسپرت کم‌ارتفاعی همراه شده که ارتفاع سواری را حدود ۳۵ میلی‌متر کاهش می‌دهند تا ارتفاع مرکز ثقل بهبود یابد.

مالکان سوپراسپرت 812 سوپرفست نباید نگران آسیب زدن به سپر جلو در هنگام حرکت روی دست‌انداز باشند زیرا تیونر آلمانی سیستم بالابری در جلو اجرا کرده است که با فشار دادن یک دکمه درون کابین، دماغه‌ی خودرو ۴۰ میلی‌متر بالا می‌آید. در قسمت عقب نیز سیستم اگزوز جدیدی توسعه یافته که تقریباً ۱۱ کیلوگرم از وزن مدل استاندارد می‌کاهد و دارای خروجی‌های ۱۱۰ میلی‌متری است که دارای پرداخت فولاد ضدزنگ مات و براق هستند. فلپ‌های فعال برای تغییر صدای پیشرانه با لمس تنها یک دکمه در دسترس هستند، همان‌گونه که اگزوز فوق‌سبک ساخته شده از آلیاژ اینکونل (یکی از آلیاژهای نیکل، آهن و کروم) متخص خودروهای فرمول یک نیز موجود است.

برای بهبود ظاهری، این کوپه سوپراسپرت عملکردبالا از پکیج فیبر کربن بهره می‌برد که برای حداکثر بهره‌وری در تونل باد توسعه یافته‌اند. اسپویلر جلو مات و براق، پنل‌های سفارشی، خروجی‌های هوای دوگانه روی کاپوت، آینه‌های جانبی و اسپویلر کناری عقب از جمله تغییرات دیگر سوپراسپرت فراری 812 سوپرفست هستند.

نویتک در حال کار روی پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر است تا خروجی آن را به بیش از ۷۸۹ اسب‌بخار و ۷۱۸ نیوتن‌متر برساند. در حالت استاندارد، فراری 812 سوپرفست قادر است طی زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و صفر-تا-۲۰۰ کیلومتربرساعت را نیز در ۷.۹ ثانیه انجام می‌دهد؛ این در حالی است که بیشینه سرعت آن به ۳۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.
تیونر آلمانی همچنین مجموعه‌ای از تغییرات را در فضای داخل کابین ارائه می‌دهد که به مشتریان اجازه می‌دهد بین بسیاری امکانات از جمله روکش‌های چرمی و چرم آلکانترا، همراه‌با بسیاری از قطعات فیبر کربن و انواع رنگ انتخاب کنند.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: