فعالیت رنو در ایران، ادامه خواهد داشت

فعالیت رنو در ایران، ادامه خواهد داشت

آرش آریا، مدير فروش و بازاريابی شرکت نگین خودرو، با اعلام ورود خودروهای رنو به ایران، ادعا می‌کند مدل‌های وارداتی رنو، شامل تالیسمان، کولئوس و داستر، در حال ترخیص از گمرک هستند. از سویی دیگر، منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خروج رنو از ایران را، تکذیب می‌کند.
رنو نرفته است، ارز موردنیاز صنعت خودرو تامین خواهد شد

صبح امروز، منصور معظمی، در توضیح ادامه فعالیت رنو و ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) گفت:
درباره بحث خودرو مسائل متعددی مطرح است و از نظر تولید، هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان مورد توجه هستند. قطعه‌سازان بایستی قطعه را تولید کرده و در اختیار خودروسازان قرار دهند، بنابراین هماهنگی بین قطعه‌سازان و خودروسازان باید وجود داشته باشد تا بتوانند خودروی مورد نیاز بازار را در تعداد مورد نیاز به بازار عرضه کنند. شبکه خودرو یک شبکه بسیار گسترده است، حدود ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در داخل کشور وجود دارد؛ تقریبا هر خانواده ایرانی دارای یک خودرو است و هر گونه نوسان و تغییر در بازار خودرو صورت گیرد، آثار آن به صورت ملموس و نزدیک در خانواده‌ها احساس می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است، ارز مورد نیاز خودروسازان تامین خواهد شد و مشکل خاصی برای تولید خودرو در سال جاری وجود ندارد:
در جلسه هفته گذشته سازمان گسترش با وزیر صنعت، قطعه‌سازان و خودروسازان برای تأمین خودرو در سال جاری برنامه‌ریزی انجام شد و بر این اساس تصویب شد که ارز مورد نیاز تولید خودرو و قطعه به طور کامل از طریق بانک مرکزی تأمین شود. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بتوانیم نیاز خودروی کشور را در سال ۹۷ تأمین کنیم.
در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش تولید خودرو داشته‌ایم و سال گذشته نیز افزایش تولید قابل توجهی نسبت به سال ۹۵ داشتیم. واردات قطعات مورد نیاز خودرو تا پایان تیر ماه مشکلی نداشته و به صورت روان انجام شده است و این واردات می‌توانند نیاز بازار در سال ۹۷ را تأمین کنند.
مردم، نگرانی از کمبود خودروی داخلی در بازار نداشته باشند زیرا در چند ماه آینده به اندازه کل تقاضای بازار، تأمین خودرو خواهد شد.
هشدار وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگاران، در پاسخ به اینکه این وزارتخانه چگونه بر عرضه کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت می‌کند تا این کالاها از جمله خودرو، گران‌تر از نرخ مربوطه عرضه نشوند؟ اظهار کرد:
شرکت‌هایی که خودرو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، مشمول نظام قیمت‌گذاری بوده و باید خودروها را متناسب با نرخ ارز مربوطه عرضه کنند. واردکنندگان خودرو اگر می‌خواهند خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت‌های حاشیه بازار عرضه کنند، باید مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند بنابراین این شرکت‌ها نمی‌توانند از این نمد کلاهی برای خود ببافند.
با این حال هم‌اکنون از این تصمیم انتقاد می‌شود که چرا به همه کالاها بدون محدودیت ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافت. به عنوان مثال امروز قضاوت می‌کنیم که آیا باید به خودرو ارز مرجع می‌دادیم یا نه که اگر الان از من بپرسید می‌گویم بهتر بود خودرو با نرخ ارز دیگری وارد می‌شد. البته ما آن تصمیم را در آن فضا و با مقتضیات همان زمان گرفتیم. در آن فضا این تصمیم اتخاذ شد که واردات کالا فقط با نرخ ارز واحد ۴۲۰۰ تومانی باشد برای اینکه به جامعه اطمینان دهیم که ارز بدون محدودیت به همه کالاهای مجاز تعلق می‌گیرد.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: