در سالهای اخیر و با ادغام دو وزارتخانهی مهم مسکن با راه و شهرسازی، توجه ملی به مسئلهی شهرسازی و مسکن معطوف شده است؛ ولی با وجود مشکلات زیاد در وضعیت راههای کشور و سیستم حملونقل، توجه چندانی به این مسئله نمیشود. وضعیت جادههای کشور تأثیر زیادی بر آمار حوادث جادهای و مرگومیر میگذارد و به توجه جدی مسئولان نیاز دارد. سیستم حملونقل سراسری کشور نیز با گذشت زمان بهروزرسانی نشده و کامیونهای فعال در این سیستم، بسیار قدیمی و فرسوده هستند.
این موضوع باعث انتقاد برخی از نهادهای مرتبط شده است. مجتبى بهاروند، رئیس کمیسیون توسعهی حملونقل اتاق ایران دراینباره گفت: قیمت کامیون و لوازم یدکى در ایران سه برابر قیمت جهانى است. حدود پانصدهزار کامیون فرسوده در کشور داریم؛ اما انحصار و رانت اجازهی واردات نمىدهد. این معضل بزرگى است؛ چراکه تاکنون فقط توانستهایم سههزار کامیون را نوسازى کنیم. مشکل دیگر این است که الآن براى چنین موضوعی متولى نداریم و با ادغام وزارت مسکن و راه و شهرسازى، مسئلهی راه بهطور کامل محو شده است.