مرسدس بنز EQC تمام برقی معرفی شد

مرسدس بنز EQC تمام برقی معرفی شد

با تولید EQC، مرسدس بنز هم، به گروه تولیدکنندگان خودروهای تمام برقی پیوست. این محصول با شارژ کامل، حدود ۳۲۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند.
اولین‌بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶، مرسدس بنز از برنامه خود، برای تولید مدل‌های تمام الکتریکی، پرده برداشت. با این هدف، برند EQ به عنوان زیر مجموعه‌ی جدید مرسدس بنز تاسیس شد تا نشانه‌ی عزم جدی این خودروساز در توسعه‌ی خودروهای برقی باشد.
کراس‌اور جدید مرسدس بنز، EQC نام دارد و طبیعتا در سایز بدنه‌ی مدل GLC عرضه خواهد شد. اولین نسخه از این خودروی برقی، دو دیفرانسیل است و نام کامل EQC 400 4Matic دارد. در بیانیه‌ی رسمی مرسدس بنز آمده است:
خودروی EQC، از کیفیت، امنیت و راحتی مورد انتظار از محصولات مرسدس بنز، سود می‌برد؛ در حالی‌که پیشگام در سبک جدید طراحی یک خودروی برقی، همراه با ویژگی‌های لوکس است.

اولین محصول تمام برقی مرسدس بنز، مشابهت ظاهری و فنی قابل توجهی با نمونه‌ی مفهومی معرفی شده در سال ۲۰۱۶ دارد. نسخه‌ی نهایی EQC که حدود ۶ ماه دیگر به دست مصرف کننده خواهد رسید، مجهز به باتری لیتیون یون ۸۰ کیلووات ساعت است تا مسافتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو، همراه با سیستم شارژ سریع DC، برای دریافت انرژی از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، به زمانی حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارد. نسخه‌ی ۱۱۰ کیلووات ساعت از EQC هم، به زودی معرفی خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست، EQC در صورت اتصال به برق شهری (۲۴۰ ولت)، بعد از چه مدتی به شارژ کامل می‌رسد.

گفته می‌شود که جدیدترین فناوری مربوط به باتری‌های لیتیوم یون، در EQC استفاده شده است. مجموعه‌ی ۳۸۴ سلول انرژی که در کف خودرو جای دارند، انرژی مورد نیاز ۲ موتور برقی در جلو و عقب EQC را تامین می‌کنند. مجموع قدرت ۳۰۰ کیلووات (معادل ۴۰۲ اسب بخار) با نهایت گشتاور ۷۶۵ نیوتن‌متر، از دورهای پایین موتور تامین می‌شوند تا کراس‌اور تمام الکتریکی مرسدس بنز در زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودروی دو دیفرانسیل، با گیربکس تک سرعته ارائه می‌شود و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. مرسدس بنز EQC، دارای سیستم‌های خنک‌کننده و گرم‌کننده‌ی هوشمند است تا در محیط‌های با درجه حرارت مختلف، بهترین عملکرد برای موتورهای برقی و باتری‌ها، فراهم شود. ولتاژ کار موتورها، در محدوده‌ی ۳۵۰ ولت است.

کراس‌اور EQC می‌تواند به صورت تک پدال هم استفاده می‌شود تا به محض برداشته شدن پای راننده از روی پدال سمت راست (گاز)، ترمز کامل کند. بر اساس ادعای مرسدس بنز، عملکرد این خودرو به صورت تقسیم هوشمند انرژی بین ۴ چرخ خواهد بود تا بهترین شتاب‌گیری، فرمان‌پذیری و مدیریت انرژی فراهم شود. مرسدس EQC به هنگام نیاز به افزایش سرعت، تمرکز بر موتور عقب دارد و برای رانندگی آرام در سرعت‌های پایین، استفاده‌ی بیشتری از موتور جلو خواهد کرد. میزان شتاب‌گیری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی EQC، با استفاده از پدال‌های پشت فرمان، کنترل می‌شود. در حالت رانندگی D--، بیشترین بازیافت انرژی ممکن خواهد شد و خودرو به صورت تک پدال، عمل خواهد کرد تا به جای درگیر کردن لنت‌های ترمز به هنگام نیاز به کاهش سرعت یا ایست کامل، باتری‌ها شارژ شوند.

نسل جدید سیستم‌های سرگرمی مرسدس بنز، موسوم به MBUX در EQC ارائه می‌شود. دو نمایشگر ۱۰.۲ اینچ در کنار هم قرار دارند که طبیعتا، نمونه‌ی سمت راست با فرمان‌گیری لمسی و مربوط به کنترل سیستم‌های چندرسانه‌ای خواهد بود، در حالی‌که مانیتور سمت چپ، مختص اطلاعات فنی و ناوبری مورد نیاز راننده خواهد بود. کاربر می‌تواند از فرامین صوتی برای کنترل سیستم MBUX استفاده کند که هنگام نیاز به تماس تلفنی و مسیریابی ماهواه‌ای، بسیار مفید خواهد بود. فرمان‌دهی به امکانات فنی و رفاهی EQC، از طریق صفحه‌ی لمسی در کنسول میانی و کلیدهای روی فرمان هم، امکان‌پذیر است.

بسیاری از جزئیات فنی و قیمتی مرسدس بنز EQC، هنوز نامشخص است. این خودرو با ابعادی به طول ۴۷۶۰ میلی‌متر، با عرض ۱۸۸۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۲۳ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲۸۷۳ میلی‌متر ارائه می‌شود. قیمت احتمالی مرسدس بنز EQC در نسخه‌ی پایه، حدود ۸۰ هزار دلار، پیش‌بینی شده است.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: