هم زمان با رونمایی رسمی از خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس، این خودروساز ایتالیایی اعلام کرد که علاوه بر پیشرانه استاندارد 8 سیلندر این خودرو، یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی هم برای لامبورگینی اوروس ارائه خواهد کرد، حال طبق ادعای منابع خبری، این احتمال داده شده است که شرکت خودروسازی لامبورگینی همانند پورشه، از موتور اصلی خود در سیستم محرک پلاگین هیبریدی استفاده کند.
در حال حاضر علاقه مندان بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که نسبت به خرید خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس علاقه نشان دادهاند، به همین منظور کمپانی خودروسازی لامبورگینی برای اینکه طیف وسیعتری از مشتریان را داشته باشد، به فکر عرضه یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای این خودروی شاسی بلند سوپراسپرت افتاده است که تا کمتر از 18 ماه آینده راه اندازی شده و پیش بینی میشود که سیستم محرک آن از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر تشکیل شده باشد، درست همانند محصولات پورشه که در کنار پیشرانه درون سوز اصلی، از یک موتور الکتریکی برای تولید نیروی بیشتر استفاده میکنند.
باتوجه به ادعای منابع خبری، نسخه پلاگین هیبریدی اتومبیل طی 18 ماه آینده راه اندازی شده و از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر در مجموعه سود میبرد که خروجی قدرت آن به همراه نیروی موتور الکتریکی، به چیزی حدود 680 اسب بخار خواهد رسید، این درحالیست که پیشرانه استاندارد اتومبیل حدود 640 اسب بخار نیرو دارد که در صورت تایید این موضوع از سوی لامبورگینی، جزییات آن در car garage مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در ادامه بد نیست بدانید که برای طراحی و ساخت این شاسی بلند جذاب و خوش هیکل، طراحان و مهندسان لامبورگینی از طول 5112 میلی متر، عرض 2261 میلی متر و همچنین ارتفاع 1638 میلی متر استفاده کردهاند که در مقایسه با مرسدس بنز GLE به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند معروف بازار، دارای عرض و ارتفاع کمتر و طول بیشتر است، اما در مقابل خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس دارای بیشترین فاصله بین دو محور خواهد بود که به عدد 3003 میلی متر رسیده و باعث میشود تا در حالت استاندارد صندلیها، حجم فضای بار 616 لیتر داشته باشد و پس از خواباندن صندلیهای عقب اتومبیل بتوان به حجم 1596 لیتر دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، حداقل وزن اتومبیل هم به عدد 2200 کیلوگرم خواهد رسید که کمتر از یک پورشه کاین توربو در نسل جدید است.