مک لارن سنا 2019

مک لارن سنا 2019

مک لارن سنا 2019 زیبا نیست . البته اگر اعتقاد دارید اشکال باید از توابع پیروی کنند ، پس حتما زیباست . تمام منحنی های نمایشی ، تمام سطوح منحصر به فرد و تمام جزئیات کوچک به یک دلیل ساده در این خودرو بکار رفته اند . برای اینکه بتوانید هیجان انگیز ترین خودروی خیابانی را در پیست مسابقه برانید ، این را مدیر عامل اجرایی مک لارن گفته است .

این جمله متعلق به خودروهای خیابانی با تمرکز روی پیست است . این خودروها پورشه 911 جی تی 2 آر اس ، لامبورگینی هورکان پرفورمنته و مرسدس بنز AMG GT هستند . ولی مک لارن سنا برنده این مسابقه است .
مدیر طراحی مهندسی مک لارن ، سنا را این طور توصیف کرده است : سنا ترکیبی از P1 و مدل جدید 720S است ، ترکیبی از سخت افزار و ویژگی های مهندسی هر دو . به بیان ساده تر ساختار اصلی و پیشرانه آن از 720S مشتق شده است . و سیستم ترمز ، ماژول های هیدرولیک ، کنترل کامپیوتری و سیستم تعلیق قابل تنظیم آن از P1 به عاریت گرفته شده است .

پیشرانه 8 سیلندر ، توربوی دوقلوی ، 4 لیتری سنای موتور وسط مجهز به سیستم فیلتر هوا و فیبر کربن جدید ، پیستون های سبک وزن منحصر به فرد ، سنسورهای جدید که اجازه فشار احتراق و دمای بالاتر را میدهد ، به علاوه دو پمپ سوخت جریان زیاد می شود . در پایان پیشرانه این خودرو 789 اسب بخار در دور 7250 دور در دقیقه و 800 نیوتن متر گشتاور از دور 5500 تا 6700 دور در دقیقه تولید می کند . یعنی 78 اسب بخار و 30 نیوتن متر گشتاور بیشتر از پیشرانه 720S .

این پیشرانه چرخ های عقب را از طریق همان جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه ای که در 720S استفاده شده به حرکت در می آورد . البته این جعبه دنده برای سرعت تعویض سریعتر تقویت شده است . مک لارن ادعا کرده است که سنا 0 تا 96 کیلومتر در ساعت را ظرف 2.7 ثانیه طی می کند . ولی مجله موتور ترند یک 720S را با تجهیزات اندازه گیری خودش تست کرده است و به عدد شتاب شگفت انگیز 0 تا 96 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیه رسیده است . که نشان می دهد اعداد اعلام شده کمی محافظه کارانه است .

برگه مشخصات آن نشان می دهد که حداکثر سرعت سنا 339 کیلومتر در ساعت است که با حداکثر سرعت 720S یکی است . مک لارن ادعا کرده که سبک ترین نسخه سنا بدون مایعات (سوخت و روغن و … ) 1198 کیلوگرم وزن دارد . اگر باک آن را از بنزین پر کرده و آن را برای حرکت آماده کنید ، وزن آن به 1315 کیلوگرم می رسد . یعنی 90 کیلوگرم سبک تر از 720 اس .
قوانین ساده فیزیک اینطور می گوید که وزن سبک با چسبندگی بیشتر ، لاستیک های ویژه پیرلی پی زیرو و جدید ترین ترمزهای کربن سرامیک CCM-R ، به این معنی است که باید چابک تر از 720 اس وارد پیچ ها شده و سریعتر از آن بیرون بیاید .

آیرودینامیک فعال شامل تیغه آیرودینامیکی زیر چراغ های جلو و باله عقب بزرگ مجموعا 800 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 250 کیلومتر در ساعت ایجاد می کنند. این قطعات آیرودینامیکی بطور خودکار توسط کامپیوتر برای نگه داشتن این نیروی رو به پایین تا سرعت 339 کیلومتر در ساعت کنترل می شوند . هنگام ترمز کردن ، تیغه آیرودینامیکی جلو نیروی رو به پایین را از جلوی خودرو بر می دارد در حالی که باله عقب در جهت افزایش نیروی رو به پایین روی اکسل عقب حرکت می کند ، این عملکرد بالانس و پایداری سنا را تضمین می کند .
مهندسان مک لارن ادعا کرده اند سنا بیشترین نیروی رو به پایین را در تاریخ خودروهای خیابانی این شرکت دارد. یعنی 40 درصد بیشتر از P1 ، یا بطور دقیق تر ، 30 درصد چسبندگی بیشتر در پیچ ها .
فقط 500 عدد مک لارن سنا ساخته خواهد شد ، که همه آنها پیشاپیش به فروش رفته اند . خب ، پورشه 911 جی تی 2 آر اس هم اکنون رکورد زمان خودروهای جاده ای پیست نور برگ رینگ را با زمان 6:47.3 در اختیار دارد . ولی این پورشه تقریبا 100 اسب کمتر از سنا قدرت دارد و حداقل 90 کیلوگرم نیز وزن بیشتری دارد و همینطور 43 درصد نیروی رو به پایین کمتری در حداکثر سرعتش تولید می کند . بقیه ریاضیاتش را خودتان انجام دهید .

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: