پورشه 911 نسخه هیبرد معرفی شد

پورشه 911 نسخه هیبرد معرفی شد

شرکت آمریکایی Vonnen، کیت پیشرانه هیبرید با قیمت ۷۵ هزار دلار طراحی کرده است که قدرت پورشه 911 را ۱۷۵ اسب بخار افزایش می‌دهد.
می‌دانیم که در آینده‌ای نه‌چندان دور نسخه‌ی هیبریدی پورشه 911 ساخته خواهد شد. مدیرعامل پورشه، اولیور بلوم در اوایل سال جاری اعلام کرد که این شرکت آلمانی طی چند سال آینده اقدام به ساخت نسخه‌ی پلاگین‌هیبریدی از نسل آینده‌ی 911 (سری 992) خواهد کرد. البته نسل آینده‌ی 911 به‌زودی معرفی می‌شود ولی نمونه‌ی هیبریدی هم‌زمان با به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای سری 992 به بازار خواهد آمد. با این تفاسیر اما، گروه کالیفرنیایی Vonnen که علاقه‌ای به این انتظار طولانی ندارد، سسیستم هیبرید مخصوص خود را برای 911 تولید کرده است.

به‌طور خلاصه، این شرکت یک باتری به‌صندوق‌بار جلوی 911 و یک موتور الکتریکی به پیشرانه‌ی آن اضافه کرده است. در سیستم هیبرید این شرکت، یک اینورتر (inverter) هم برای تبدیل انرژی باتری به برقی که بتواند توسط موتور مورداستفاده قرار گیرد، تعبیه شده است. ویژگی جالب 911 هیبریدی Vonnen، موتور الکتریکی آن بوده که جایگزین چرخ لنگر یا فلایویل (flywheel) شده است. البته به‌همین سادگی پورشه 911 به نمونه‌ای هیبریدی تبدیل نشده است؛ موتور الکتریکی و باتری‌ها به سیستم خنک‌کننده‌ی اضافی نیاز دارند درحالی‌که برای همه‌ی قطعات و اجزای سیستم، یک کامپیوتر مجزا هم در نظر گرفته شده است.

پس از نصب تمام این قطعات، سیستم هیبریدی Vonnen به قوای محرکه‌ی کارخانه‌ای خودرو ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور اضافه می‌کند؛ بنابراین 911 هیبریدی با قدرت ۵۴۵ اسب بخار، معادل یک 911 کاررا یا توربو S تنفس طبیعی است. حتی اگر این هم کافی نباشد، با نصب یک کیت دومرحله‌ای، قدرت خودرو، حدود ۳۵۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند و به عدد ۷۲۰ اسب بخار نزدیک می‌شود. مشکل عمده در خودروهای هیبریدی وزن زیاد آن‌ها است ولی در 911 هیبریدی نسخه‌ی وونن، نگرانی خاصی وجود ندارد، چراکه این سیستم تنها ۵۵ کیلوگرم به وزن نمونه‌ی استاندارد اضافه کرده است؛ اما چطور چنین چیزی ممکن است؟

گذشته از اندازه‌ی جمع‌وجور، شرکت سازنده تعدادی از قطعات سنگین 911 استاندارد را حذف کرده است. غیر از حذف فلایویل که به آن اشاره شد، در این خودرو سیستم استارت پیشرانه‌ی بنزینی هم کنار رفته و این وظیفه بر عهده‌ی موتور الکتریکی قرار گرفته است. همچنین، Vonnen این سیستم را نه به‌عنوان کاهنده‌ی مصرف سوخت بلکه به‌منظور ارتقاء عملکرد خودرو طراحی کرده است، باتری‌ها و موتور الکتریکی آن به‌بزرگی سایر خودروهای هیبریدی نیست.

این شرکت تاکنون یک دستگاه 911 هیبریدی ساخته است اما آمادگی ارائه‌ی این پکیج به عموم، وجود دارد. امکان نصب این کیت روی تمامی نمونه‌های 911 مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و همین‌طور خودروهای کیمن و باکستر میسر است؛ بنابراین افرادی که خواهان پورشه 911 هیبریدی هستند، با پرداخت ۷۵ هزار دلار و البته داشتن یک 911 استاندارد، می‌توانند از عملکرد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت پورشه با نیروی کمکی الکتریکی لذت ببرند تا درنهایت، مدل اصلی ساخت پورشه حدود ۲ سال دیگر، عرضه شود.

× در پاسخ :




عبارت امنیتی را وارد نمایید: