کیا «موهاوی» که در بازار آمریکای شمالی با نام بورگو (نام صحرایی در نزدیکی کالیفرنیا)شناخته می شود، اولین تلاش کیاموتورز برای ساخت یک SUV فول سایز است .
این خودرو اولین SUV بزرگ کره ای هم محسوب می شود و به نوعی لندکروزر کرهای هاست که از سال 2008 وارد بازار شده است. «موهاوی» اولین بار در سال 2005 بعنوان یک خودروی مفهومی با نام مسا (Mesa) معرفی شد و اولین خودروی طراحی شده برای کیا توسط «پیتر شرایر» ، مدیر اسبق تیم طراحی آئودی است .
«موهاوی» پس از توقف عرضه لندکروزر 8 سیلندر در بازار کشورمان تنها SUV هشت سیلندر قابل عرضه به صورت صفر کیلومتر محسوب می شود.
البته از ابتدای سال 2010 یک پیشرانه 3لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شد و کمپانی هم اعلام کرده تاکنون بین 80 تا 85 درصد فروشش مربوط به مدل V6 آن بوده.
کیا برای موهاوی یک استارتر طراحی کرده که قبل از سوار شدن می توان به کمک آن خودرو را روشن نمود. رفتن به داخل کابین نیزهمان راحتی سوار شدن به اسپورتیج را دارد البته با کمی ارتفاع بیشتر!
به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد، یعنی زوایای گوشه های راست و چپ جلو به خوبی دردستانتان است. کنسولی به سادگی و بدور از حجمهای عجیب وغریبی که ژاپنیها در شاسی بلندهایشان استفاده می کنند طراحی شده و آن خط و خطوط منظم و مرتب آلمانی در او مشهوداست.
بخش اعظمی از امکانات مثل دو دریچه از4دریچه سیستم تهویه ، سیستم صوتی و ایرکاندیشن در بخش میانی قرار گرفته که دور آن را – مثل تمامی بخشهای کنسول – یک نوار طرح نقره ای رنگ با کیفیت بسیار پایین فراگرفته است. حتی کیا سعی کرده تا در کنسول و درها از تریم طرح چوب با نورپردازی قرمزاستفاده کند اما ای کاش کمی به کیفیت توجه می کرد.
کنترل فرمان دندانه شانه ای که در 3.5 دور قفل می شود، عالی است و هیچ جای بازی در سرعتهای بالا برای شما نمی گذارد و کلیه لرزشهای ریز و درشت را جذب می کند و حتی اجازه از دست رفتن کوچکترین کنترلی به شما نمیدهد. این فرمان حتی در محیطهای کوچک توانست در دور کم بپیچد.
سیستم تعلیق تعریف شده برای موهاوی از نوع کمک فنرهای گازی به همراه دوبل جناقی ضد شک در جلو و چند اتصالی و خفه کن و سیستم تغییر ارتفاع درعقب است که با حمایت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جای ترس برایتان باقی نمی گذارد!
نام خودرو | سال ساخت | قیمت حداقل | قیمت حداکثر |
کیا موهاوی | 2013 | 277.600.000 | 282.800.000 |
کیا موهاوی | 2012 | 243.000.000 | 247.000.000 |
کیا موهاوی | 2011 | 167.000.000 | 218.000.000 |
کیا موهاوی | 2010 | 155.000.000 | 195.000.000 |
کیا موهاوی | 2009 | 142.000.000 | 145.000.000 |
تاریخ بروزرسانی : 1397/01/28
سال طراحی | 2009 |
کارخانه سازنده | کیا موتورز |
کشور تولید کننده | کره جنوبی |
نمایندگی فروش | اطلس خودرو |
کلاس بدنه | شاسی بلند |
کلاس خودرو | J Segment |
نوع موتور | 8 سیلندر 32 سوپاپه |
آرایش سیلندرها | خورجینی |
حجم موتور (cc) | 4627 سی سی |
حداکثر توان موتور (hp) | 340 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداكثر گشتاور (Nm) | 435 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه |
محل قرار گیری موتور | جلو |
نسبت تراكم | |
تعداد سوپاپ | 32 سوپاپ |
نوع سوخت سازگار | بنزین |
سيستم انژكتوري | پاشش چند نقطه ای تزریق مستقیم |
استاندارد حد آلايندگي | یورو 4 |
حداکثر سرعت(km/h) | |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 9 ثانیه |
سيستم انتقال قدرت | 6 دنده خودکار تیپ ترونیک |
محور محرک | چهار چرخ متحرک 4WD |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون - کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع |
سیستم تعلیق عقب | مستقل - کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع |
تعداد سرنشین | 7 |
تعداد درب ها | 4 |
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر) | 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) داخل شهر (لیتر) | 15.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) | 13.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
طول خودرو (mm) | 4880 |
عرض خودرو(mm) | 1915 |
ارتفاع خودرو (mm) | 1765 |
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) | 2896 |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | 2227 کیلوگرم |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 82 لیتر |
حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
ترمز | جلو و عقب دیسکی خنک شونده - سیستم ترمز ضد قفل ABS - ABS , ESC , BAS , EBD , DBS , HAC |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده - سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 9 کیسه هوا |
فرمان | فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی ، تلسکوپی با تنظیم برقی - دکمه های کنترل کننده از روی فرمان برای سیستم صوتی |
سیستم تهویه | کنترل اتوماتیک دو منطقه ای |
سیستم صوتی | رادیو CD به همراه چنجر 6تایی و AUX , USB , MP3 , iPod Cable |
چراغ ها | دارای مه شکن جلو ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها - چراغهای LED طیفی ، دارای مه شکن |
آیینه ها | تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن ، سیستم جمع شوندگی آینه ها - آینه الکتروکرومیک به همراه قطب نما |
شیشه ها | شیشه بالابر جلو و عقب برقی ، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو |
تزیینات | |
تجهیزات ایمنی | مجموعا 9 کیسه هوا - سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC - سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD - سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC - سیستم کنترل ایستایی در سراشیبی DBC - سیستم کمکی ترمز BAS - قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم ضد سرقت |
رینگ و لاستیک | رینگ آلومینیومی آلیاژی 18 اینچی با تایر 265/65 R 18 |
صندلی | صندلی های جلو : تنظیم برقی به همراه گرمکن و سرد کن صندلیهای جلو ، روکش چرمی ، پشت سری های فعال هنگام تصادف ، دارای سیستم یکپارچه حافظه برای تنظیم صندلی راننده - صندلی های عقب : دارای سیستم تا شوندگی به همراه گرمکن و سرد کن ، دارای سیستم پشت سری های فعال |
سایر تجهیزات | دارای سانروف دو حالته - سنسور پارک خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها - کروز کنترل ، دوربین دید عقب - درب صندوق عقب برقی - کلید هوشمند - سیستم لغزش محدود دیفرانسیل - سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) |