در بعضی مواقع در خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند معایبی هچون کپ کردن و یا گاز خورهای بی مورد ظاهر میشود که در دستگاه دیاگ خطایی ظاهر نمی شود ...
در خودروهای قدیمی مانند پیکان و آردی که فاقد سنسور اکسیژن بودند از پتانسومتر CO برای تنظیم سوخت استفاده می شود ...
در زمستان های سرد و یخبندان اگر نوک استپر موتور و یا پولکی دریچه گاز یخ بزند عملکرد دریچه گاز به مشکل برمی خورد، برای جلوگیری از این یخ زدگی از المنت و یا گرمکن دریچه گاز استفاده می شود ،در ادامه ...
در صورت بروز عیب و اشکال در سیستم اژکتوری توسط واحد ECU، روشن شده و راننده را از وجود عیب در سیستم آگاه می کند. ...
برای برق رسانی به قطعات سیستم سوخت رسانی نیاز به رله های پرقدرت می باشد، چون اگر قرار بود برق عملگرها و سنسورها بطور مستقیم از ECU تامین شود ،هم طول سیم کشی ها افزایش می یافت و هم فشار زیادی به ECU وارد میشد. رله دویل تشکیل شده از دو رله ...
یکی از پارامتر های مهم سیستم های موتوری سرعت خودرو است و وظیفه سنجش سرعت درخودروهای امروزی را سنسور سرعت برعهده دارد . این سنسور باداشتن یک پایه خروجی می تواند بصورت پالس ،اطلاعات مربوط به سرعت لحظه ای خودرو را به ecu ارسال کند ...
چگونه می توان فهمید مصرف سوخت خودرو بالا و یا پایین است ؟ سیستم انژکتور با استفاده از سنسور اکسیژن غلیظ و یا رقیق بودن سوخت را تشخیص داده و به نسبت مقدار سوخت و هوا را تنظیم می کند ...
دمای موتور اساسی ترین بخش در تنظیم سوخت در خودروهای انژکتور و راه اندازی سیستم خنک کاری می باشد،سنسور دمای آب این وظیفه را دارد تا در هنگام سرد و گرم بودن موتور اطلاعات مورد نیاز به ECU را ارسال کند.در ادامه نحوه عملکرد این سنسور را خواهید دید ...
در خودروهای انژکتور سنسوری وجود دارد به نام سنسور ضربه یا ناک سنسور، در موتور خودرو هنگامی که احتراق های ناقص بوجود بیاید که باعث لرزش های غیر عادی در بلوک سیلندر شود این سنسور به میان آمده و با دریافت این ارتعشات سیگنال هایی را به ECU ارسال میکند. ...